Jeżeli tu trafiłeś, to oznacza, że wiesz już czym jest system CRM, że jesteś świadomym przedsiębiorcą, który stawia na relacje z Klientem, ich wygodę i zadowolenie, a także na sprawną komunikacje w firmie pomiędzy wszystkimi działami, które pracują na jej sukces. Wdrożenie i wybór odpowiedniego systemu CRM nie jest prosty. Aby dobrać taki, który będzie spełniał oczekiwania firmy należy wziąć pod uwagę wiele opcji, ale przede wszystkim trzeba znać możliwości jakie oferuje rynek. Najlepszym rozwiązaniem, które uporządkuje naszą wiedzę o systemach CRM i ich funkcjonalności będzie ranking CRM.
Ranking Systemów CRM – na co zwrócić uwagę wybierając system
Stając przed wyborem nabycia systemu CRM za kilkanaście tysięcy złotych, mamy w głowie wiele wątpliwości: na co się zdecydować, jakiej firmie zaufać, jakie opcje będą nam potrzebne, czy może nie znaleźć podobnego, ale tańszego systemu i najważniejsze, czy na pewno nie pominęliśmy czegoś istotnego, co może nam się przydać, a umknęło w pierwszej fazie analizy? Ranking systemów CRM nie tylko pokaże różnice pomiędzy systemami oferowanymi przez branżę IT, ale naprowadzi nas na funkcje, które mogą być nam potrzebne, nawet jeżeli nie dziś, to za jakiś czas podczas rozwijania firmy. Na co więc zwrócić uwagę? Oto kilka wskazówek:
- Możliwość skorzystania z wersji testowej, a w przypadku wyboru konkretnego systemu CRM różne opcje cenowe z różnymi funkcjonalnościami. Zaczynając prowadzić działalność nie potrzebujemy wielu opcji i rozwiązań, których z czasem zacznie brakować w organizacji. Wdrożenie podstawowych funkcji CRM będzie tańsze, pozwoli oswoić się z systemem, ale ważne jest to, aby wraz z rozwojem firmy, można było rozwijać systemy informatyczne
- CRM powinien być narzędziem dla kilku działów, nie tylko dla sprzedawców, ale także działu obsługi klienta i działu marketingu, bez którego praca handlowca będzie żmudna i nie przyniesie zamierzonych efektów.
- Raporty i analizy nie tylko zakupowe czy pokazujące zachowania Klientów, ale także wspierające procesy reklamacyjne oraz akcje marketingowe, które pozwolą ustalić jakie działania przynoszą najlepsze efekty
- Integracja systemu CRM z innymi aplikacjami, które wykorzystujemy lub będziemy wykorzystywać w przyszłości: Outlook, Zoom, Slack, Messenger czy inne.
To oczywiście nieliczne choć najważniejsze punkty, które należy wziąć pod uwagę robiąc Ranking systemów CRM. Szukając wiedzy w zakresie rozwiązań systemowych warto także wziąć pod uwagę wygląd platformy, jej intuicyjność oraz wsparcie i pomoc firmy IT przy wdrażaniu wybranego rozwiązania.