Każdy samochód składa się z wielu układów i podzespołów. Ich skoordynowane działanie zapewnia prawidłową i bezawaryjną pracę pojazdu. Jednym z takich urządzeń jest kolektor ssący. Za co on odpowiada i kiedy warto się zająć jego regeneracją?
Kolektor ssący – jaką ma formę?
Urządzenie to pełni w silniku bardzo ważną rolę. Kolektor ssący jest przewodem wykonanym z tworzywa sztucznego lub aluminium. Ma ono za zadanie doprowadzić czynnik gazowy lub ciekły do cylindrów silnika. W ten sposób dociera tam powietrze i mieszanka paliwowa. Kolektor ssący łączy poza tym z silnikiem wiele ważnych urządzeń. Są to chociażby takie elementy jak chłodnica, nagrzewnica oraz filtr. Kolektor łączy je z głowicą. Jego dokładna budowa zależy od kilku czynników. Istotna jest chociażby liczba cylindrów silnika. Im jest ich więcej, tym więcej rur będzie tworzyć kolektor. Na ostateczny kształt tego komponentu wpływa również położenie gaźnika czy układ wtrysku paliwa. Tak więc przewód ten będzie prezentował się inaczej w każdym pojeździe.
Kolektor ssący w BMW – dlaczego trzeba o niego dbać?
Utrzymanie tego podzespołu w dobrym stanie jest niezwykle ważne. Jego eksploatacja wiąże się z gromadzeniem w nim warstwy nagaru. Jeśli nie będzie więc regularnie czyszczony, to może go całkowicie zablokować. Aby tego uniknąć, powinniśmy robić to co 60-80 tysięcy kilometrów. Takie zalecenia kieruje producent marki BMW do właścicieli pojazdów z silnikiem diesla. W samochodach zasilanych benzyną warto z kolei zadbać o kanały dolotowe i trzonki zaworów. Czyszczenie kolektora ssącego w BMW możemy zlecić warsztatowi posiadającemu oficjalną współpracę z producentem. Więcej o tym dowiesz się tutaj https://bmw-slusarczyk.pl/oferta/czyszczenie-kolektora-ssacego. Oddając auto do takiego serwisu możemy się poczuć jak w ASO. Taki warsztat będzie bowiem posiadał wykwalifikowanych specjalistów, a także sprzęt, który umożliwi wykonanie konkretnych usług. Dlatego warto sprawdzić, czy w naszej okolicy znajduje się taki warsztat. Współpracując z takim mechanikiem nie tylko utrzymamy pojazd w dobrym stanie, ale obniżymy również koszty eksploatacji.