Blog

Z roku na rok w sieci pojawia się coraz więcej sklepów internetowych. Niemal w każdej branży realizowany jest handel elektroniczny. Konkurencja jest zatem bardzo wysoka. Jeśli chce się odnieść sukces w e-commerce należy odpowiednio przygotować sklep internetowy. Dlatego warto jest wiedzieć jakie funkcje musi posiadać każdy nowoczesny e-sklep.

Płatności elektroniczne

Możliwość płacenia za zakupy online to już od dawna standard. Trudno jest dziś sobie wyobrazić jakikolwiek sklep internetowy bez modułu płatności. Warto jednak zadbać o to, aby w sklepie wdrażane były nowoczesne formy płatności. Przykładem może być tu choćby BLIK. Klienci cenią sobie tę formę płatności. Przede wszystkim dlatego, iż nie wymaga ona logowania się do banku. To opłacenia zakupów wystarczy aplikacja w telefonie. Jest to rozwiązanie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Dodatkowo nie można zapomnieć, aby sklep umożliwiał dokonywana tzw. szybkich płatności online. Mowa tu o takich systemach jak PayPal czy PayU. Zdecydowanie przyspieszają one dokonanie płatności.

Wyszukiwarka produktów

W przypadku dużych sklepów internetowych ręczne szukanie konkretnego produktu staje się bardzo uciążliwe. Często prowadzi wręcz do tego, że potencjalny klient szybko opuszcza sklep bez dokonania zakupu. Dlatego w nowoczesnym sklepie internetowym niezbędna jest wyszukiwarka produktów. Dzięki niej potencjalny klient będzie w stanie bardzo szybko znaleźć interesujący go produkt. Ważne jest, aby wyszukiwarka dawała więcej możliwości niż tylko wyszukiwanie po nazwie produktu. Dobrze jeśli pozwala na znalezienie produktu po jego cechach i parametrach. Dodatkowo wyszukiwarka powinna posiadać opcję filtrowania. Na przykład filtrowania po cenie.

Struktura sklepu internetowego

Tworząc sklep internetowy szczególną uwagę zwrócić należy na wygląd i strukturę. Poruszanie się po sklepie powinno być dla potencjalnego klienta przejrzyste i intuicyjne. Struktura sklepu powinna zatem przypominać nieco strukturę drzewa. Wszystko powinno być jasno podzielone na kategorie, podkategorie oraz strony produktowe. Obecnie sklep internetowy musi być również dostosowany do urządzeń mobilnych. Warto wiedzieć, że niemal połowa zakupów online realizowana jest za pomocą telefonu bądź tabletu.

Leave a Comment